Resesajter är onödigt omständiga?

Jag läste en artikel på idg att resesidorna endast har ett par sekunder på sig att få sälja en resa. Vad jag tycker så är det oftast rätt omständigt att beställa en resa som gör att den stora delen av befolkningen i Sverige fortfarande går i på sin resebyrå och beställer där. Jag har kör reseaffiliate program ett anal år och konverteringen har aldrig varit bra på dessa om man inte nischar sig ner på ort och gör en riktig guide som tex. en guide om Phuket i Thailand eller en om Porto i Portugal där hittar besökaren information om resmålet och blir kvar på webbplatsen en stund, det är just i denna stund när man har fångat intresset från besökaren som man kan lyckas sälja en resa. Men det hjälper inte om resebolagen har värdelösa bokningssajter som gör att besökaren försvinner. 🙁 Så för att sammanfatta min syn på resebolagen så finns det med rätt enkla medel att få upp sina resebokningar.

–> Artikel på IDG

This entry was posted in Hemsidor, Internetreklam and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.