CDON.com köper Nelly.se

fredag, 31. augusti 2007

Cdon.com köper 90 procent av Nelly.se för 14,6 miljoner kronor.
– Genom köpet får vi ett starkt fäste i modesegmentet vilket vi är övertygade om blir nästa stora tillväxtsegment på Internet, säger Mikael Olander, vd på Cdon.com.

Nelly.se startades 2003 och har sedan dess vuxit till en av Sveriges ledande modebutiker på nätet. Köpet är ett led i Cdons tillväxtstrategi inom internetbaserad detaljhandel.

Ursprungligen såldes mest damunderkläder. Sedan dess har sortimentet utökats till att även innefatta välkända varumärken som till exempel French Connection, Calvin Klein och Dolce & Gabbana.

–> Läs mera på IT24

Jag tycker personligen att det låter billigt med 14,6 miljoner, men kan inte svara på om det är så eftersom jag inte har sett någora siffror från nelly vad gäller vinst, omsättning mm.

Comments are closed.